Young adults in times of corona

Over dit onderzoek

De uitbraak van het COVID-19 virus heeft niet alleen geleid tot ernstige gevolgen voor de gezondheid van mensen, maar heeft ook een enorme impact op het sociale leven. Zowel het virus zelf, als de maatregelen die zijn genomen om de verspreiding van het virus tegen te gaan, hebben verstrekkende gevolgen voor samenlevingen wereldwijd. Het zorgpersoneel werkt onder grote druk, mensen verliezen hun baan en kinderen konden niet naar school. Vanwege de social-distancing maatregelen is ook de mogelijkheid om hechte relaties te ontwikkelen en te onderhouden beperkt.

Om te begrijpen hoe jonge mensen reageren op, en getroffen zijn door de COVID-19-pandemie, onderzoekt dit internationale project de ervaringen, houdingen en gedragingen van jongvolwassenen in deze periode. Momenteel worden gegevens verzameld; deze worden aan het eind van de zomer geanalyseerd. De resultaten worden in het najaar verwacht. Als je op de hoogte wilt blijven volg dan deze website.